Praktik hos IKEA

Länk

Praktikansökan

IKEA Svenska Försäljnings AB, PR/Info

 Under hösten har vi möjlighet att ta emot en praktikant på avdelningen för PR/Info (Corporate Communication) på IKEA Svenska Försäljnings AB (IKEA Sverige). Avdelningen har koordineringsansvar för extern- och interkommunikation samt är pressavdelning för IKEA i Sverige. Avdelningen ansvarar för att genom kommunikation skapa förtroende för IKEA. Med kommunikation avses internkommunikation, corporate PR, förändrings- och kriskommunikation samt Public Affairs i traditionella och digitala kanaler. Avdelningen har inte ansvar för range/commercial PR.

Praktikanten ska vara behjälplig i ovan nämna arbete och det är viktigt för oss att hitta rätt person eftersom vi gärna ser det som början på en resa inom IKEA. På IKEA får unga medarbetare tidigt möjlighet att ta ansvar och möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med IKEA. Många av våra högsta ledare har börjat sin bana som praktikanter, trainees eller med timvikariat i varuhusen.

Är du intresserad av att göra praktik hos oss ber vi dig därför att svara på några frågor. Kombinera gärna dina svar med ett personligt brev om dig själv och CV. Maila dina dokument till prse@ikea.com.

 Namn och ålder:

Lärosäte, utbildning och nivå: 

Praktikperiod: 

Kursbeskrivning av praktikperiod: 

Varför vill du praktisera på IKEAs PR/Info-avdelning? 

Vad har du för mål med din praktik? 

Vad har du för förväntningar och vad vill du lära dig på din praktikperiod? 

Välj en av följande två frågor och svara med max 400 ord.

Vad tror du är den största utmaning som företag står inför inom kommunikation?

Alt.

Nämn en trend du tror kommer att påverka stora företags sätt att kommunicera med sin omvärld och på vilket sätt?

 

Internship search tips

Update your CV and practice your interviewing skillsbinocular2

Strong interviewing skills and a well written CV are two things necessary for convincing employers that you have both the skills, and experience to be successful in the job. Make sure that you tailor your cover letter to the job and employer you send it to. Practice your Interviewing skills with a friend or participate in one of the workshops provided by the Career Service at Malmö University.
Läs mer

Kniviga frågor på jobbinervjun

intervjudag (3)Flera studenter tog möjligheten att träna på en jobbintervju med en professionell rekryterare på Studentcentrum idag.

Vi på Karriär och Jobb hade bjudit in ett flertal rekryterare från Academic Search, ROI Recruit, Adecco och TNG. För att jobbintervjun skulle bli så lik en riktig intervju som möjligt, så hade studenterna valt ut en jobbannons, och baserat på denna skrivit både ett CV och personligt brev.

En av studenterna som var med, berättade att hon nyligen sökt en trainee tjänst på ett av FN organen på UN City i Köpenhamn. Hon hade blivit kallad på intervju och ville passa på att träna inför den riktiga intervjun nästa vecka. Efter sin träningsintervju sa hon att hon kände sig lugnare, hon hade fått flera tips som gjorde att hon också kände sig mer säker på sig själv. Vi håller tummarna för henne nästa vecka! 🙂

En annan student sa att träningsintervjun hjälpte honom att förstå vad det är man kan förvänta sig på en intervju och att han nu förstod hur viktigt det är att förbereda sig väl innan man går dit. Han ville uppmana andra studenter att göra samma sak. ”Passa på att träna nu, för när man väl slutat plugga så är det svårt att få den här servicen.”

För er som är nyfikna på vilka andra karriäraktiviteter som kan delta i fram till årsskiftet kan ta sig en titt HÄR.

Praktik på IMs huvudkontor i Lund våren 2015 – två platser

imPraktik på IMs huvudkontor i Lund våren 2015
2 platser

Vi erbjuder två praktikplatser på vårt huvudkontor i Lund, på avdelningarna Sverige Riks och Internationella Avdelningen. På Sverige Riks arbetar vi med volontärer och praktikanter i Sverige och utomlands. På Internationella avdelningen arbetar vi med att ge stöd till, och kvalitetssäkra, arbetet på våra fältkontor i världen. Praktikplatserna kommer att ge dig möjlighet att se och uppleva hur det är att arbeta inom en frivilligorganisation med engagemangsfrågor, folkbildning och kommunikation mellan fält och huvudkontor.

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta tillsammans med aktuell avdelnings löpande verksamheter. På Sverige Riks handlar det om att stötta och inspirera IMs aktiva volontärer i Sverige och de nyligen hemkomna utlandspraktikanterna. I arbetet ingår att utforma och medverka vid utbildningar och en hel del administrativa uppgifter. På Internationella avdelningen handlar det om internkommunikationen mellan fält och huvudkontor, våra
administrativa system för planering, uppföljning, monitorering och rapportering, samt olika typer av omvärldsanalyser.

Praktikperiod: vårterminen 2015, exakta datum enligt överenskommelse
Ansök: senast den 19 oktober

Vi vill att du som söker:
Har ett genuint intresse för engagemangsfrågor och utvecklingssamarbete samt relevant utbildning och erfarenhet.

Vi ser gärna även att du har:
erfarenheter av att arbeta i/med ideella organisationer,lätt för att ta egna initiativ och är självgående, lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, för platsen på Internationella avdelningen gäller detta även på engelska

Ersättning:
Praktiken är oavlönad

Ansökan:
Om du är intresserad av praktikplatserna skicka ett personligt brev och bifoga CV till Jenny Prydal, praktikant.vs@manniskohjalp.se senast den 19 oktober.

Vid frågor kontakta:
Kristina Hallén Flaa, volontärsamordnare/informatör, Sverigeavdelningen Riks
046-32 99 63, kristina.hallenflaa@manniskohjalp.se Klara Jamison Gromark, handläggare på för Europa och Mellanöstern samt metodutvecklare för Internationella avdelningen, 046-32 99 64, klara.jamison.gromark@manniskohjalp.se
IM är en svensk biståndsorganisation som bekämpar och synliggör fattigdom och utanförskap. Organisationen grundades 1938 och verkar i dag i elva länder världen över. Utomlands arbetar IM för att barn ska gå i skolan, för att förebygga sjukdomar och för att människor ska kunna försörja sig och sin familj. I Sverige handlar IMs arbete om integration och delaktighet i samhället. Vi tror på människors egen kraft och vilja att förändra sin egen situation. Därför utformar vi insatserna som hjälp till självhjälp. IM har huvudkontor i Lund och ca 60 personer anställda i Sverige. Läs mer på: www.manniskohjalp.se

Internship at IM’s head office in Lund

iM The Swedish Organisation for Individual Relief

Internship at IM’s head office in Lund

The International department at IM’s Head office in Lund offers one internship placement for the spring semester 2015.

The International department is responsible for supporting and quality assuring the work at our Field offices in Africa, Central America, Europe/Middle East and Asia.

The internship will give you a first-hand opportunity to experience what it’s like to work in an NGO!

Main tasks
Supporting the department in planning, monitoring, reporting and evaluation as well as assisting with meeting minutes and other administrative tasks.

The applicant
-has a genuine interest in development cooperationand relevant study background (e.g development studies, human rights, gender studies, international relations)
– is independent and driven
– is fluent in English

Remuneration
– IM is not offering remuneration for the placement, instead we recommend that the intern is financing the placement with grants

The application
Please submit your CV and letter of application, in English, before 19 October 2015 to praktikant.vs@manniskohjalp.se

We welcome non-Swedish speaking applicants!

Questions

For questions, please contact supervisor Klara Jamison Gromark at klara.jamison.gromark@manniskohjalp.se

IM is Swedish NGO exposing and fighting poverty and exclusion. The organisation was founded in 1928 and is active in 11 countries worldwide. We support long-term cooperation with local partner organisations in the areas of health, education and economic empowerment. IM’s Head office is situated in Lund.

For more information please visit http://global.manniskohjalp.se/

LinkedIn Booster tip no. 5

Share your work… The LinkedIn Professional Portfolio

Today’s tip is a very short one. Did you know that you on LinkedIn can show case some of your work in a way that you can’t in a traditional CV. You can upload a file or even a video.

LI projet filmWith LinkedIn’s professional portfolio feature, you can now easily display your professional work via your personal profiles. This means you have ability to showcase your presentations, ebooks, blog posts, videos, portfolios (or any work really) right on your profile. The idea is to give LinkedIn users the opportunity to display their work rather than just talk about it.

If you want to find out more about each tip, join our LinkedIn workshops in English or Swedish. Click on the link to see a list of all our career workshops http://futurefinder.mah.se/events

LinkedIn Booster tip 4

Show off your experience and qualifications

In previous tips I’ve talked about your professional photo, your headline and summary. But LinkedIn gives even more opportunities to show your experience and qualifications. Add your Education, starting with your university and after that, add other relevant education.

Who_you_areUnder the Experience section you add your work history. As a student or graduate you may not have that much work experience so list the jobs you’ve had, even if it was part time. Volunteer work is another important section especially if you don’t have so much work experience. Highlighting you volunteer experience in a skills-oriented way is a great. Volunteering shows employers that you are willing to try new experiences, that you are involved in your community and it generally demonstrates a willingness to take initiatives.

There is also a section called Honors & Awards. Even if you earned a price inside or outside school, don’t be shy, let the world know about it.

If you want to find out more about each tip, join our LinkedIn workshops in English or Swedish. Click on the link to see a list of all our career workshops http://futurefinder.mah.se/events

LinkedIn Booster tip 3

LinkedIn Booster Tip no. 3 – Your LinkedIn summary statement.

First impressions count and your LinkedIn Summary is the first opportunity a potential employer has to find out who you are beyond a photo and a job title. So, make the most those precious moments. Never leave the Summary section blank!! This is the first thing that people will read about you and so it worth spending some time getting right.
Summary

You have up to 2,000 characters to describe your background, and you want to get these keywords in here as much as possible. To start with, write 4 or 5 lines that is a summary of your skills, work, studies and your aspirations for the future. Share your accomplishments, everyone likes a good story. If you can grab some attention with something about yourself that we wouldn’t know from your resume bullets, you’re heading in the right direction.
directionGood luck with writing a compelling summary!

If you are interested in more job search tools click HERE

LinkedIn Booster Tip 2

Hello again!

Here comes our Tip number 2. Today I will talk about your headline, a very important part and you soon find out why.
Most people are not optimizing this as much as they should and there are a number of subtle tricks you can do here. The headline is completely configurable and it’s your 120 characters to hook people finding you in a LinkedIn search. It should be about what you do as opposed to what you are.

When recruiters and hiring managers are looking for candidates they use different key words. Have a think of for what the key words are that you want to be found for.

Relate your headline to your past experience if this is relevant to the roles you are targeting for example financial services.

Which of the two headlines below do think is most relevant?
Headline 1

Headline 2
Tomorrow I will give you a tip about your LinkedIn Summary!

 

 

 

If you want to find out more about each tip, join our LinkeIn workshops in English or Swedish. Click on the link to see a list of all our career workshops http://futurefinder.mah.se/events

LinkedIn Profile Booster – Tip 1

There is no doubt in my mind that LinkedIn is a useful social network and essential tool for networking, company research and for finding a job.

This is the first in a series of 10 postings, each with a short tip on how to optimize your profile and how to use LinkedIn for building your network.

How to be Ready for the opportunityBut first a short introduction and some facts about LinkedIn.

  • Number of members: Approx. 280 million
  • Number of active company profiles: 3.5 million
  • Number of job advertised on LinkedIn: 300.000
  • Number of schools (universities): 24.000
  • 98% of recruiters and 85% of hiring managers use LinkedIn to find candidates (Viveka von Rosen, author of LinkedIn Marketing: An Hour a Day)

I hear friends and acquaintances say: “I’m on LinkedIn but I have no idea what to use it for.” Or: My colleagues know me already, no need to connect with them on LinkedIn.”

But consider this: LinkedIn is the only social networking site that showed higher usage among the age group 50-64 year old, than those of ages 18-29. This age group have more Membersprofessional experience, AND are the ones more likely to be in a position to hire, are on the site!

So a LinkedIn profile, done right, can be that online resume that will help ensure that the good work you do or aspire to do is publicly recognized and that there is a way for others to reach you with relevant opportunities.

If you’re still feel a bit skeptical, consider that most potential employers may find it strange if you’re not on there. Often, if you apply for a job, the person reading your CV will look at your LinkedIn profile.

So why should you be active on LinkedIn?
Professionals at all levels—entry-level, middle management and executives—use it for networking, keeping in touch with current and former colleagues, and engaging with their broader industry.Those more established in their careers also use it to promote their businesses.

Tip no 1. – Add a professional photo
Your photo is the first impression and it’s vital to have a proper professional photo. Remember, LinkedIn is not Facebook, so don’t add a holiday snap with your family or friends, or one taken while you are sitting in front of a computer with your head at an odd angle. The photo doesn’t have to be taken by a professional photographer, but you need to look professional in it, even if you are standing in your garden. I recommend a head shot photography, looking smiling and welcoming.

Look out for tip no. 2 tomorrow – and find out why your headline is so important.

If you want to find out more about each tip, join our LinkedIn workshops in English or Swedish. Click on the link to see a list of all our career workshops http://futurefinder.mah.se/events