TS avslutningshögtid

Hej,
Vi vill gärna välkomna dig och uppmana dig att att boka in den 1 juni kl 17.00 i din kalender. Då är det dags för TS avslutningshögtid. Den hålls i Orkanen (som bekant!) i den stora hörsalen på bottenplan. Vi börjar med mingel i ljusgården och avslutar med buffé i restaurangen.

Separat inbjudan (i mejl) skickas till samtliga medarbetare på TS.

hälsar
Kristina Olsson,
Högskoleadministratör

Information om valbara kurser

Hej,

Nu finns det en sida på TS-webben (under student/se länk nedan) som samlar information om valbara kurser termin 5.

Dels hittar ni allmän info, men viktigast är alla listor med programkurser i högerspalten. För de program som har valbart termin 6 kommer det att skapas en lista när det börjar bli dags.

Gå gärna in på webben och titta:
Läs mer samt på: mah.se/TS/valbarakurser/t5

Hälsar
Fritz Murnau,
Utbildningshandläggare

Research seminar, Aleksander Fabijan: Armed with data: Can Software Engineers and Data Scientists become the new Strategy makers?

Friday March 17 at 13:30 in NI:C0626, Ph.D. studen Aleksander Fabijan will give a short talk introducing everyone to the research he is involved in.

Title: Armed with data: Can Software Engineers and Data Scientists become the new Strategy makers?

Description: In my work, I research how customer and product data impact software companies and their development practices. In this seminar, I wish to spend a few minutes presenting the different ways that software companies use data to not only detect and fix issues in their products, but also to build better strategies for the future, and set achievable and measurable goals for the way there.

The primary target audience is teachers and researchers at the institute of computer science and media technology, but guests are welcome. Expect that attending takes at most 30 minutes of your time, unless you want to stay for additional questions/discussion.

Information about elective courses

Hej
Den 15 mars har vi på Institutionen för datavetenskap och medieteknik, en informationsträff för studenter om Valbara kurser för läsåret 2017/18.

Plats: Orkanen, sal D131
Tid: kl 9.00-12.00

Sprid gärna denna info till de studenter som berörs, tack!

On the 15th of March we will inform about elective courses for the academic year 2017/18 for the bachelor and the engineering programs at the department of Computer science and Media technology.

Please share this information with students!

Place: Orkanen, D131
Time: at 9:00-12.00 A.M

Preliminärt program/Preliminary programme:

09:00 – 09:05 Introduktion/introduction – Annabella, Ulrik and Bo

09:05 – 09:20 Behörighet/Formal requirements, GU-coordinator Samuel Andersson

09:20 – 10:35 Program ansvariga presenterar sina kurser/Programme Coordinator presents their courses

10:35 – 11:00 Mingle & time for questions

11:00 – 12:00 Specifik program information/Specific program information (see below)

_________________________________________________________
Applikation- och systemutveckling. Room OR:D131
Informationsarkitekter. Room OR:B231c
Ingenjörer. Room OR:C233
Spelutveckling. Room OR:E323
It och ekonomi. Room OR:F211
Medieproduktion och processdesign. Room OR:F409
Produktionsledare: Media. Room OR:F410

hälsar
Annabella Loconsole

Storm bjuder in dig på glögg och husesyn

INBJUDAN

I början av nästa år öppnar Storm, som är ett idélabb, ibland kallat ”innovationsarenan”, på Malmö högskola. Nu bjuder labbets medarbetare in dig som är nyfiken på att veta mer om verksamheten eller har förslag på aktiviteter som Storm kan genomföra. Du kommer också att få en förhandstitt på Storms lokal som är under byggnation i Gäddan.

Var och när: Gäddan bottenplan, fredagen den 9 december kl 15-17
Läs mer här.
Anmälan? Ja, anmäl dig här så att vi vet hur många liter glögg som behövs

TS deltar i Innovationsracet i Lund idag

Under en heldag får innovativa skånska gymnasisterna från tekniska utbildningar möta studenter, lärare och studievägledare från TS.
–Det är oerhört kul att vi har studenter från TS utbildningar på plats för dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter. Syftet är att gymnasisterna ska utveckla sina innovationer genom att få råd av experter och pröva på olika moment i innovationsprocessen. Att coacha eleverna blir en nyttig erfarenhet för våra studenter, säger Karolina Rosenqvist, koordinator.

Ett mål med eventet är att gymnasisterna ska vässa sina idéer inför tävlingen Blixtlåset som avgörs i mars 2017. Blixlåset är Svenska gymnasiemästerskapen för Innovatörer.

Innovationsracet är ett nystartat samarbete mellan Teknikcollege Skåne, Malmö högskola och Lunds universitet. Ett 80-tal gymnasieelever får testa allt från pitchträning, idéhöjd och produktionsteknik till prototyputveckling.

Lärare från TS tillsammans med personal från Innovation och utveckling utmanar även gymnasisterna i antal aktivitetsstationer där eleverna får lösa knep- och knåpuppgifter under dagen.
–Förutom studenter från TS-utbildningar medverkar även studenter från K3. Dessutom är TS studievägledare Dorota Gorna på plats med kompetensövningar och karriärrådgivning. Förhoppningen är förstås att många av de deltagande eleverna ska söka en utbildning på Malmö högskola, säger Karolina Rosenqvist.

Missa inte TS Mingelevent

Boka torsdagen den 1 december för då är det mingelkväll för studenter och alumner från följande TS program:
• Datavetenskap och applikationsutveckling
• Informationsarkitekt
• IT och ekonomi
• Spelutveckling
• Systemutveckling
• Computer Science
Kom och ät, drick, och mingla med företag och f.d. studenter från era program. Syftet med kvällen är att inspirera och skapa kontakter. Glöm inte att sprida detta till studenterna!
Anmäl dig här: https://futurefinder.mah.se/sv/event/1765

TS Mingle Event – Don’t miss this opportunity!!
On December 1, we are hosting an evening mingle event for the following TS programs:
· Computer Science
· Datavetenskap och applikationsutveckling
· Informationsarkitekt
· IT och ekonomi, Spelutveckling
· Systemutveckling
Don’t miss this great opportunity to meet with alumni, former Malmö University students. Why? “They’ve been there and done that”, and can give some great hands on tips on how you can move forward with your career. We also have some really interesting companies joining us for the evening, and they are looking for new talent ….. YOU!
Food and drinks will be provided. Please inform your students about this!
Sign up here: https://futurefinder.mah.se/sv/event/1765.

hälsar

Dorota
Studie- och karriärvägledare på TS

MAH:s årliga pedagogiska konferens

Den 1-2 december går MAH:s årliga konferens FOKUS av stapeln på St Gertrud här i Malmö. Bland talarna märks bl a mottagarna av årets pedagogiska utmärkelse och TS egna Annabella Loconsole, Anton Tibblin och Farid Naisan, som ska tala om flipped classroom i datavetenskap. Spännande! Så missa för allt i världen inte detta.

Program och anmälan finns här.

tipsar Andreas

Sugen på att testa VLM-system?

Patricia Staaf och Björn Lundgren vid Centrum för akademiskt lärarskap letar nu efter piloter som vill testa system i den pågående upphandlingen av ny virtuell lärmiljö (VLM). Så här skriver de: 

Det finns nu möjlighet för ett antal  lärare, studieadministratörer och studenter att testa system som är aktuella i den pågående upphandlingen av ny lärplattform. Totalt deltar ca 15 lärosäten i testningen.  

De som deltar i testningen förväntas:

  • Delta i informationsmöte tillsammans med Systemförvaltare Björn Lundgren kl 09.00 – 10.00 21/11.
  • Delta i  webinarium med de fyra leverantörer som är aktuella i den pågående upphandlingen,  1 timme per leverantör. Schema är inte fastställt ännu och det kommer att vara  möjligt att se inspelningar av webinarierna i efterhand om man inte kan delta den aktuella tiden 21 – 22/11.
  • Testa de fyra  systemen utifrån ett antal givna uppgifter som tex skapa inloggningsuppgifter, ladda upp dokument o.d. Detta kan man göra när och var man vill. Uppskattningsvis upp till 8 timmars arbete. Medarbetarna uppmanas ta tid på sitt arbete. Perioden 21 – 30/11.  
  • Delta i ett avslutande och summerande möte inkl lunch. 30/11 11 – 13.00

AKL ersätter intresserade piloter för den nedlagda tiden, upp till 15 timmar per person. 

Är du intresserad går det bra att mejla Björn Lundgren så snart som möjligt.

förmedlar Andreas

Karriärmässa 22 november

Karriärservice anordnar en karriärmässa 22 november, som vänder sig till alla studenter på Malmö högskola inklusive alumner.

Det är en fantastisk möjlighet att träffa arbetsgivare från en mängd olika branscher. Mässan som äger rum i Niagara börjar 10.00 och slutar 13.30.

BONUS: Det kommer att finnas en fotostation där studenterna gratis, kan få sin profilbild tagen för sitt CV och sin LinkedIn profil.

Vi uppskattar väldigt mycket om ni kunde sprida detta till alla era studenter. Ni är förstås väldigt välkomna att besöka mässan.

 

Career Services is arranging a career fair in Niagara on November 22nd, open to all Malmö University students and alumni.

This is a fantastic opportunity to meet with perspective employers coming from a wide range of industries. Doors open at 10.00 and the fair ends at 13.30.

BONUS: We will have a photo booth where students can get a free professional photo taken to be used on their CV and/or LinkedIn profile.

We appreciate you spreading the word about this to all your students. Your attendance is of course also very welcome!

Thanks in advance
Annie & Anna
Karriärservice
karriarmassa-22-nov-2016

Three CS research seminars during week 46

Next week at the time of writing, we have three short research seminars  at the computer science department, in room NI:C0626, details below. One during lunchtime on Monday November 14th, and two on the afternoon of Friday November 18th. Also, let me remind you of Aleksander Fabijan’s licentiate presentation tomorrow (Friday the 11th).

  • Monday 2016-11-14 12:30Rosalia Camporeale, Modelling horizontal and vertical equity in public transport design problem
    In the transport literature, equity has been and is still used with a variety of meanings and purposes. Traditionally, equity has been considered in strategic transport planning but a very few works have been addressing on how to quantify it and on how to explicitly consider equity at transportation design level (tactical and/or operational). Inevitably, in a given area, not all groups of people/users have the same degree of accessibility to the different destinations and then to the urban functions and opportunities.My work deals with transit service as a tool for generating social inclusion benefits and it look at how to quantitatively define equitable solution from a spatial and social point of view. Hence, it has been proposed a methodology to plan and design public transport services in order to meet the needs of communities, supporting equitable accessibility. The proposed design model aims at quantitatively incorporating equity goals in Transit Network Design Problem. It has been formulated as a optimization problem with an objective function that considers the cost of users, operators and unsatisfied demand. A novel comprehensive equity indicator is also specified. Through a sensitivity analysis, it has been investigated how the costs of the system vary with respect to the achieved level of equity, finding that higher overall costs must be born if more equitable service provision has to be pursued. An application to a real case of study is then presented to highlight the usefulness and performances of the method.

    Rosalia (Lia) Camporeale is a PhD student in Transportation Engineering at Technical University of Bari, and guest PhD student at Malmö University since the beginning of July.

  • Friday 2016-11-18 13:15, José Font: Games and technology – a perspective on games research from Computer Science
    I will present some very active research fields in the Computational Intelligence and Games Studies communities, and point out some trends in procedural content generation and the boundaries between computer games and tabletop games. I will present some interesting and illustrative works in these fields in no more than 30 mins, leaving the following 30 mins for an open discussion.

    A bit about José: I combine research on Artificial Intelligence with Computational Intelligence in Games, exploring the ways in which AI can be a productive and creative tool during the video game development process. AI can nowadays improve the gaming experience, producing playable content and components for games on the fly, and it is getting closer to producing complete games from scratch.

  • Friday 2016-11-18 14:15, Rahel Bekele Teklegiorgis, Learning Oriented Participatory Approach in design of systems and application software: A case study for maternal and child health care practices in Ethiopia

    This talk will be about the series of activities undertaken to design context sensitive IT enabled health care information services and solutions that would address the challenges of maternal and child health care in resource limited settings. It makes a summary of the work done in respect of designing a collaborative action oriented research approach that would address the real needs of the rural community specifically mothers and children. Based on findings from discussions and consultation with various stakeholders, it presents the planned activities to be undertaken in the design and development of appropriate content and software solutions as well as in fostering collaborative learning and research works.
    Dr. Rahel Bekele is currently an associate professor at the School of Information Science, College of Natural Sciences. She obtained her PhD in Computer Science from the University of Hamburg, Germany in 2005. She completed her Master of Science Degree in Information Science from AAU in 1992. She obtained her Bachelor of Science Degree in Statistics from AAU in 1988. Dr. Rahel has also served in various key management positions within AAU. February 2010 to May 2012 she was the Dean of the School of Information Science. From January to June 2011 She was the Director of the ICT development Office at Addis Ababa University. From April 2006 to Feb. 2008 and July 1998 to Dec 2001, she served as Chair of the Department of Information Science
    Her area of research includes technology solutions particularly mobile applications for rural health intervention, software usability, knowledge management and eLearning systems. She is currently the principal investigator and leader of a research project entitled “Technology Enabled Maternal and Child Health Care (TEMACC-Ethiopia)”.

Programdag för programmet IT och ekonomi

Hej,

Tisdagen den 8:e november är det första gången det anordnas en programdag för IT och ekonomi på våning 5 (atriet) i Niagara.

Studenter som läser på programmet, lärare, och företagsrepresentanter är inbjudna. Målet är att ge studenterna möjligheten att lära känna varandra över årskurserna och mingla med företagsrepresentanter och lärare.

Agenda:

13.15 Annabella Loconsole ”Välkomna”
13.30 Sebastian Ekstam, Drivhuset,
”Entreprenörskap och Innovation, ett möjligt framtidsval?”

14:30 fika

15.00 Aleksander Halen, KPMG,
”Från Ekonomi & IT på Mah till IT-revision på KPMG”

15.20 William Jöneros,
”Strategiskt arbete på SUS ur ett verksamhetsperspektiv”

15.40 fika

16.00 Röster från alumner, Ken Engström m fl.
16.15 Annabella Loconsole, avslutande ord

Mvh,
Annabella Loconsole

Students peer assessment

Hi!
Welcome to lunch seminar with Lars Bendix!


When: Wednesday November 16
Time: 12:15-13:00 PM
Where: NIC0626

Abstract:
Student peer assessment is a process in which students assess other students’ work and give feedback. One idea behind this is that some students will learn by teaching and others will learn from getting more feedback. How can we practically use peer assessment to enhance learning?

About Lars:
Lars Bendix is professor in Computer Science at Lund University since 2001. Before that he has worked in Denmark, Germany and Italy. He holds a PhD in Configuration Management and has more than 25 years of experience with research in and teaching of Configuration Management and more than 15 years of experience with Agile methods.

Before coming to Lund, he spent 7 years at Aalborg University where the students (and a pedagogical course) made sure that he finally thoroughly understood the special pedagogical model they use there – which is centred around group work and problem-based learning.
He considers himself a professional teacher, so he has a continuous interest in how he can equip himself with the best possible ”teaching tools” so his students can learn as much as possible with as little effort as possible (also from the teacher 😉

Everyone is welcome!
You can of course bring your lunch!

/Annabella Loconsole